jeżeli jest dosyć duże zużycie ojeju od wymiany do wymiany może być spowodowane padaniem turbiny. Czasami się przycina i widoczne kopcenie przy ostrzejszej jeździe i dosyć głośna jest.
turbo jak pada to bardziej kopci na siwo bo przepala oliwe :shock:
Skoda Forever jednak
Vw Golf I II III
Opel Omega C
Peugeot 206 HDi
Vw Golf V 1,9 tdi 90 koni
Citroen C5 2.0 Hdi Audi A8 2001 D2 3.3 TDi
Skoda Octavia II 2005 elegance kombi
Skoda Octavia II 2009 FL 1.9 TDi
VW Golf VI 2011 1.6 Tdi
Skoda Octavia II FL RS kombi
to jest takie wróżenie z fusów...
Trzeba sprawdzic luzy na wirniku osiowe i promieniowe, sprawdzić jakie ciśnienie podaje, w jakim stanie są wirniki, oraz czy sie nie przycina .Jeżeli to VNT to także kierownice spalin...
A olej w dolocie może pochodzić od turbosprężarki ale także z odmy...Ja bym proponował odpiąc odme włożyc w jakąś butelkę(tymczasowo) wejście w dolot z odmy zaślepic , zrobic kilka set kilosów i sprawdzić dolot.
Kopcenie moze być wynikiem nieszczelności, zbyt bogatej mieszanki. Podczas przyspieszania każdy diesel puści bąka.Gośna praca turbiny to wynik ocierania sie wirnika o korpus ,rozszeczelnienie, uszkodzenia wyciszenia silnika...
Komentarz